Bättre sent än aldrig...

Denna frasen har flera betydelser i nuläget för mig...

1. Äntligen har jag också fått tummen ur och skrivit i bloggen som jag blivit tillfrågad. Illa illa att det ska behöva ta sån´ tid men nu är jag här å gästspelar.

2. Helgens match var ett riktigt bottennapp på många sätt och vis. Men det e ju inte nu vi ska va som bäst. Utan den 19 april när vi springer ut på TT-vallen för seriepremiär mot nykomlingen Ljungby-då börjar allvaret!
Visst det e aldrig kul att torska. Inte ens en gamling som jag kan lätt hantera en förslust, hur stor lr liten den än må vara. Men man lär av sina misstag och så länge man lever heter det ju. Så vi får väl dra lärdom av helgens batalj och tacka Värnamo för lektionen.

3. För att  2009 ska bli ett positivt fotbollsår e det jävulskt viktigt att vi alla drar vårt strå till stacken. Även om kroppen skriker efter vila och suget efter försäsongsträning endas kan skymtas i horisonten är det nu vi bygger de slagkraftiga lag som ska vara med och fajtas när seriena drar igång. Som den gamla klyschan säger. "Det finns tyvärr inga genvägar till framgång!!"
Snart är vi där tjejer när vi snörar på oss fotbollspjucken och ett grusigt Skogsvallen är ett minne blott. Vad skönt att slippa allt grus som letar sig in både här och där. Hellre lite gräs och ständiga fighter med TT-vallens alla mygg. =)

4. Som gröngöling, i dubbel bemärkelse, i gänget ser jag fram emot lördagens samkväm. Har varit blå nu i snart tre månader och inget partaj så långt ögat nått. Ska bli riktigt nice med lite melodifestivals mys och lite mingel med nyfunna vänner. Lite dolce vita med gliiter å glamour och ett glatt OIF-gäng kan det bli mycket bättre? På söndag vet jag!!

5. John Blund har nu hittat hit. Klockan är halv tolv och jag krymper nu till kojs.
Bättre sent än aldrig....

Ses på träningen imon. Natti natti
/ Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0